dimecres, 12 de novembre del 2008

Remembrance day

El cap de setmana passat estava caminant pel centre i vaig començar a veure molta gent amb una rosella (o espècie de) a la solapa.

Immediatament em vaig posar alerta intentant veure qui les estava venent pel carrer (per evitar-lo, es clar) però no vaig veure ningú. L'endemà el mateix.

Per fi, però, he descobert el misteri. Ahir es va celebrar el "Remembrance Day" amb el què recorden els "morts per la pàtria" a la primera guerra mundial. Pel motiu que sigui, molta gent (que no havia ni nascut quan va acabar la primera guerra mundial i casi que els seus pares segur que tampoc) ho segueix considerant un acte important i es posen la rosella quan s'acosta el dia. Així a ull, diria que entre un 10 i 20% de la població la portava (que jo trobo que és molt).

En teoria, la rosella s'ha de deixar a l'esglèsia després del memorial que es fa el dia 11.

Curiós.