dimecres, 22 d’octubre del 2008

Explosió d'art a Toronto: Nuit Blanche

Degut a les queixes per part d'alguns dels nostres lectors, de la meva manca d'interès en escriure al bloc, "here you go" avui m'he decidit a explicar l'acte que va organitzar l'Scotiabank a Toronto i que portava per nom: Nuit Blanche. La raó per la qual en Jordi no ha escrit aquest "post" abans és perquè estava de congrés (as always) a França.

La Nuit Blanche es va celebrar el primer dissabte d'octubre. I com el seu nom indica, es tractava de passar tota la nit en blanc (des de les 6:30 de la tarda fins les 6:30 del matí) passejant pel "downtown" de Toronto observant i/o participant en les diferents exposicions i representacions artístiques, algunes programades i altres espontànies, dispersades pels carrers de la ciutat.

Un dels actes més impressionants que he viscut des de que hem arribat a Canadà. Va ser ben bé una explosió d'art contemporani. Molts artistes van sortir als carrers de Toronto omplint la ciutat de pintures, llums, música, teatre, circs, dansa, escultures fetes amb els materials més diversos que us pugueu imaginar......... i sobretot de gent!!! molta gent!!! La nit va acabar de donar un toc romàntic i especial a tot plegat.

Aquell cap de setmana jo estava de guàrdia i malauradament vaig haver d'abandonar l'acte poc després de mitja nit. Com a mínim em vaig perdre 3/4 parts de tot el que es feia però vaig gaudir moltíssim del que vaig veure. L'any vinent segur que repeteixo!!!